وداع با اروپا – ديباروز

اخبار برتر معماري و سازه جهان را در اين وبگاه دنبال كنيد.

وداع با اروپا – ديباروز

۶ بازديد

“اواسط اكتبر 1933 بود ، يا دقيقتر ، روزي بود كه آلبرت اينشتين پا به خاك آمريكا گذاشت.” او در اروپا احساس ناامني كرد و زندگي در آنجا را غيرممكن دانست … ” به گزارش ديباروز ، اعتماد وي نوشت: “او از مخالفان برجسته هيتلر و نازي ها بود و از روزهاي اول ژوئيه در …

وداع با اروپا – ديباروز https://dibarooz.ir/وداع-با-اروپا-ديباروز/ Sun, 17 Oct 2021 14:38:48 0000 عمومي https://dibarooz.ir/وداع-با-اروپا-ديباروز/ “اواسط اكتبر 1933 بود ، يا دقيقتر ، روزي بود كه آلبرت اينشتين پا به خاك آمريكا گذاشت.” او در اروپا احساس ناامني كرد و زندگي در آنجا را غيرممكن دانست … ” به گزارش ديباروز ، اعتماد وي نوشت: “او از مخالفان برجسته هيتلر و نازي ها بود و از روزهاي اول ژوئيه در …

“اواسط اكتبر 1933 بود ، يا دقيقتر ، روزي بود كه آلبرت اينشتين پا به خاك آمريكا گذاشت.” او در اروپا احساس ناامني كرد و زندگي در آنجا را غيرممكن دانست … ”

به گزارش ديباروز ، اعتماد وي نوشت: “او از مخالفان برجسته هيتلر و نازي ها بود و از روزهاي اول ژوئيه در آلمان به آنها علم آموخت و روشها و سياستهاي حزب را محكوم كرد. بعدها در اعتراض به شرايط از آكادمي علوم پروس استعفا داد. و حتي از تابعيت آلماني خود صرف نظر كرد. او به بلژيك رفت و مدتي در آنجا زندگي كرد. او با حوصله هجمه رسانه هاي آلماني در آن زمان را – به دستور نازي ها مي رقصيد – تحمل كرد و حتي يك كلمه را حتي در زمان شنيدن به زبان نياورد. مردم “نوشته هاي او را در ميادين اصلي برلين مي سوزانند. آنها همچنين اموال وي را مصادره كرده و حساب هاي بانكي او و همسرش را بستند.

از ديدگاه دولت آلمان در آن زمان و دستگاه تبليغاتي آن ، اينشتين خيانتكار و “دشمن مردم” بود و خروج وي از كشور هيچ اهميت و ضرري نداشت. نه تنها اينشتين ، بلكه هركس در هر موقعيتي ، اگر سلطه نازي ها را نپذيرد و كوركورانه از آن پيروي نكند ، “دشمن” تلقي مي شود و بايد حذف يا سركوب شود. همه – بجز شايد خود اينشتين – مي دانستند كه زندگي او در خطر است ، بنابراين پليس بلژيك چندين نفر را براي محافظت از وي تعيين كرد. خود او خطر را باور نداشت ، تهديدها را جدي نگرفت و به توصيه هاي پليس بلژيك گوش نداد – مانند پوشيدن ژاكت فلكي هنگام خروج از خانه. تا زمان حمايت هواداران نازي ، تئودور لسينگ (فيلسوف) در چكسلواكي ترور شد. لسينگ دوست اينشتين و يكي از مشهورترين آلماني ها بود كه با نازي ها مخالفت كرد. در آلمان ، قاتل وي مورد ستايش قرار گرفت و گفت كه نفر بعدي كه در ليست قرار دارد – كه حذف مي شود – آلبرت اينشتين است. حتي شايعه شده بود كه جايزه اي براي سر او در نظر گرفته شده است. او در آن زمان به شوخي مي گويد: “فكر نمي كردم سرم اينقدر ارزشمند باشد.” اما او در خطر است.

همسرش السا در وحشت و وحشت بود ، بنابراين بلژيك را به مقصد انگلستان ترك كرد. او به جاي زندگي در لندن ، به روستايي در شمال كشور پناه برد و چند هفته اي در آنجا ساكن شد. بهتر است پنهان شده و از ديد دور نگه داشته شود ، حتي براي مدت كوتاهي. او امكانات زيادي در آنجا نداشت ، اما عموماً از وضعيت راضي بود و مردم محلي – كه داوطلبانه از او محافظت كردند – بسيار مهربان و مهمان نواز بودند. او در اوايل اكتبر به لندن رفت تا با جمع آوري كمك هاي مالي از آلمان صحبت كند. در آنجا او به انگليسي ها گفت: “من هرگز فراموش نمي كنم كه شما به من پناهندگي داديد و مرا در كشور خود پذيرفتيد ، اما در پايان اين هفته من اروپا را ترك مي كنم و به آمريكا مي روم.”

ما مي دانيم كه او به ايالات متحده رفت و همچنين مي دانيم كه نقش مهمي كه او چند سال بعد در ساخت بمب اتم ايفا كرد. ويكتوريا شرو در كتاب ساخت بمب اتمي نوشت: “بين سالهاي 1933 تا 1944 ، صدها دانشمند اروپايي آلمان ، سرزمين هاي اشغالي و كشورهاي فاشيستي خود را ترك كردند.” بيش از صد فيزيكدان از آلمان ، اتريش ، ايتاليا ، لهستان و مجارستان به ايالات متحده و بريتانيا گريختند … اين دانشمندان به همراه ده ها پناهنده ديگر در تمام مراحل پروژه بمب اتم با دانشمندان آمريكايي و انگليسي همكاري كردند. سياست سركوب كه اين دانشمندان را از سرزمين خود بيرون كرد ، جامعه اي از نخبگان عملي را كه در تاريخ بي سابقه بود ، براي متفقين فراهم كرد.

اينشتين چند هفته پس از پايان جنگ جهاني دوم با گروهي از نيويوركي ها صحبت كرد و گفت: “او به ما در توليد اين سلاح جديد كمك كرد تا مانع از آن شود كه دشمنان بشريت زودتر از ما به آن دست پيدا كنند” ، منظور او دشمنان بشريت بود. به اين هيتلر و نازي ها بودند. »

انتهاي پيام

وسایلی که برای سفر به اروپا باید به همراه داشته باشید

  • چتر مسافرتی: برداشتن یک چتر مسافرتی کوچک – به خصوص در زمستان و بهار، ایده خوبی است.
  • گوش گیر: اگر می خواهید به یک مکان پر سر و صدا بروید، یک جفت گوشگیر مناسب همراه داشته باشید. من همیشه در هتل ها و آپارتمان ها و اتاق های اجاره ای  از گوشگیر استفاده می کنم.سفر به اروپا
  • کوله پشتی کوچک: برای حمل تلفن، دوربین و سوغاتی های خود به یک کوله یا ساک دستی کوچک نیاز دارید.
  • عینک آفتابی: عینک آفتابی خود را فراموش نکنید – حتی در زمستان.
  • آداپتور مسافرتی: برای اینکه به محض ورود به هتل، برای شارژ لوازم الکترونیکی خود دچار مشکل نشوید آداپتور مسافرتی همراه داشته باشید. این آداپتورها به شما اجازه می دهد همزمان ۵ دستگاه را شارژ کنید و می توانید از آنها در ایالات متحده، اروپا، انگلستان و استرالیا استفاده کنید، بنابراین لازم نیست برای هر سفر یک آداپتور جداگانه بخرید!
  • مرطوب کننده صورت: سفر با یک کرم مرطوب کننده روزانه که دارای SPF است برای من یک ضرورت است. حتما ضد آفتاب هم بزنید!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.