يك مجري تور راه آهن گفت: ثبت راه آهن ملي ايران در فهرست ميراث جهاني يونسكو با واكنش سريع برخي گردشگران و آژانس هاي خارجي روبرو شد. نامه هاي مورد علاقه در مسير جهاني سازي ارسال شده است. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران ، راه آهن شمال و جنوب ايران كه بندر تركمن در شمال …
واكنش سريع خارجيها به ثبت جهاني راهآهن ايران https://dibarooz.ir/واكنش-سريع-خارجيها-به-ثبت-جهاني-راه/ ديباروز Fri, 30 Jul 2021 06:32:56 0000 اقتصادي https://dibarooz.ir/واكنش-سريع-خارجيها-به-ثبت-جهاني-راه/ يك مجري تور راه آهن گفت: ثبت راه آهن ملي ايران در فهرست ميراث جهاني يونسكو با واكنش سريع برخي گردشگران و آژانس هاي خارجي روبرو شد. نامه هاي مورد علاقه در مسير جهاني سازي ارسال شده است. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران ، راه آهن شمال و جنوب ايران كه بندر تركمن در شمال …
يك مجري تور راه آهن گفت: ثبت راه آهن ملي ايران در فهرست ميراث جهاني يونسكو با واكنش سريع برخي گردشگران و آژانس هاي خارجي روبرو شد. نامه هاي مورد علاقه در مسير جهاني سازي ارسال شده است.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران ، راه آهن شمال و جنوب ايران كه بندر تركمن در شمال را با بندر امام خميني (ره) در جنوب متصل مي كند ، در چهل و چهارمين جلسه كميته ميراث جهاني يونسكو به ثبت رسيد. طول مسير ثبت شده حدود 1400 كيلومتر است ، در همين حال ، 89 ايستگاه انتخاب شده با توجه به مقادير تاريخي ، عملكردي و مستندات خود ، همراه با پله هاي مهم ، امكانات تاريخي و لوكوموتيو ثبت شده است.
محمد محسنيان – محقق راه آهن ، مخترع و مجري گردشگري راه آهن و در مورد تأثير اين ثبت در گردشگري ، وي گفت: “معمولاً يكي از انگيزه ها و كنجكاوي براي انتخاب مقصد سفر ، ميراث ثبت شده يونسكو است ، زماني كه راه آهن كشوري با اين مقياس در فهرست ميراث جهاني يونسكو ثبت شود. . »بايد علاقه و كنجكاوي را برانگيزد.
اما وي به مشكلي در سفرهاي ريلي اشاره كرد و افزود: اكنون كه راه آهن ايران به مقصد عمومي تري تبديل شده است ، اگر گردشگران خارجي و حتي گردشگران داخلي بخواهند در اين مسير تردد كنند ، وضعيت نامناسب ، زيرساخت هاي جاده اي و امكانات راه آهن مشاهده مي شود كه تبليغات متقابل انجام خواهد شد. “
وي افزود: “به نظر من ، راه آهن ملي ، در همان منطقه كه در سراسر جهان ثبت شده است ، داراي دو مسير بسيار جذاب براي سفر است: از گرمسار به شرقا و دورود به انديمشك ، در حالي كه اين مسيرها ضعيف ترين زيرساخت ها را دارند ، كه بسيار مايه تاسف است. . راه آهن شمال ، حداقل يك جاده در نزديك راه آهن وجود دارد و از طريق آن مي توانيد زيبايي راه آهن را مشاهده كنيد ، اما در مسير جنوبي ما امكانات يكساني نداريم و حيف است چنين فرصتي را از دست بدهيد گردشگري
در سال 1996 كه اولين قطار گردشگري را راه اندازي كرديم ، هر قطار (واحد شمارش) را به مبلغ 900000 تومان اجاره كرديم ، اما راه آهن ناگهان تصميم گرفت كه چرا از اين سفرها پشتيباني مي كند و قيمت آن را به 16 ميليون تومان براي هر كرايه مي رساند. پدر منوي در مصاحبه اي مجازي درباره مشكل شاخص گردشگري ريلي گفت: “محدوديت هاي مسئوليت ها در اين زمينه تعريف نشده است.” قطار گردشگري يك قطار اختصاصي با امكانات ويژه طراحي شده است كه در راه آهن با هدف خاصي كار مي كند و در برخي از نقاط راه آهن متوقف مي شود ، اما آيا چنين امكاناتي را مي بينيد؟
محسنيان درباره كارآيي اقتصادي گردشگري ريلي نيز گفت: اجازه دهيد به عنوان مثال در اين مورد صحبت كنم ، در سال 1996 كه اولين قطار گردشگري را راه اندازي كرديم ، هر قطار (واحد شمارش) را به مبلغ 900000 تومان اجاره كرديم ، اما راه آهن ناگهان به نتيجه گيري چرا اين سفرها “. او پشتيباني كرد و قيمت را براي اجاره هر ROM به 16 ميليون تومان رساند ، تا كنون قيمت آن را ذكر نمي كنم ، چقدر افزايش يافته است. از سوي ديگر ، محدوديت هاي بيشتري براي Corona وجود دارد و نمي توان قيمت را به طور مستقيم تعيين كرد. فكر نمي كنم ديگر يك سفر قطاري يك روزه با 350 هزار تومان انجام شود.
وي گفت: “البته اين هزينه در سفرهاي جاده اي نيز رخ داده است ، اما اين سفر با قطار مطابقت ندارد ، زيرا شما تجربه توقف در مكان هايي با راه آهن را داريد كه چنين امكان و فرصتي به هر وسيله و تحت هر شرايط ديگري را دارد.” اضافه. . “شما نمي توانيد پيدا كنيد. با اين حال ، هزينه هاي سفر آنقدر گران شده است كه سفر طبقه متوسط حذف شده است.
محسنيان درباره اولويت راه آهن با توجه به ثبت جهاني نيز گفت: اولويت راه آهن سفرهاي برنامه ريزي شده است. در ابتدا ، توجيه اينكه مقصد مقصد قطار گردشگري نيست ، بلكه مسير است ، براي مقامات بسيار دشوار بود. از سوي ديگر ، حمل و نقل براي مجموعه راه آهن مقرون به صرفه تر است. درست است كه يكي اولويت را به قطار مسافري مي دهد ، اما در واقع شناخته شده است. راه آهن ريال از قطار گردشگري سود نمي برد ، اما از نظر نام تجاري و تصوير مقرون به صرفه است.
انتهاي پيام