مسئولان نوسازي نمي‌كنند؛ مالكان توان مالي ندارند…

اخبار برتر معماري و سازه جهان را در اين وبگاه دنبال كنيد.

مسئولان نوسازي نمي‌كنند؛ مالكان توان مالي ندارند…

۱۳ بازديد

يك كارشناس صنعت خودرو كه مسلماً به دليل پايين بودن قيمت ، از مخالفان جدي واردات خودرو ، به ويژه اتوبوس و كاميون است ، معتقد است وقتي دولت مسئوليت خود را در مورد خارج شدن از كار و بازسازي ايمن وسايل نقليه كنار بگذارد ، صاحبان آنها نيز چنين كنند. هيچ هزينه اي وجود …

مسئولان نوسازي نمي‌كنند؛ مالكان توان مالي ندارند… https://dibarooz.ir/مسئولان-نوسازي-نمي‌كنند؛-مالكان-توان/ ديباروز Sun, 27 Jun 2021 06:05:42 0000 اقتصادي https://dibarooz.ir/مسئولان-نوسازي-نمي‌كنند؛-مالكان-توان/ يك كارشناس صنعت خودرو كه مسلماً به دليل پايين بودن قيمت ، از مخالفان جدي واردات خودرو ، به ويژه اتوبوس و كاميون است ، معتقد است وقتي دولت مسئوليت خود را در مورد خارج شدن از كار و بازسازي ايمن وسايل نقليه كنار بگذارد ، صاحبان آنها نيز چنين كنند. هيچ هزينه اي وجود …

يك كارشناس صنعت خودرو كه مسلماً به دليل پايين بودن قيمت ، از مخالفان جدي واردات خودرو ، به ويژه اتوبوس و كاميون است ، معتقد است وقتي دولت مسئوليت خود را در مورد خارج شدن از كار و بازسازي ايمن وسايل نقليه كنار بگذارد ، صاحبان آنها نيز چنين كنند. هيچ هزينه اي وجود ندارد و به همين دليل است كه سالانه بسياري از عزيزان غمگين مي شوند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران ، چند روز از فاجعه تصادف اتوبوس روزنامه نگاران و فعالان محيط زيست و گرماي شديدي كه بر همه قلب ما به ويژه خانواده هاي ديباروز و ايرينا آويخته است ، مي گذرد. در چنين مواردي ، مانند تصادف اخير اتوبوس توسط روزنامه نگاران محيط زيست ، سربازان معلم ، و چنين حوادث ناگوار ، كه در سالهاي اخير نادر نبوده است ، موضوع استهلاك و نقص فني دليل اصلي آن است. اتوبوس هاي منسوخ اروپايي با كمتر از يك چهارم قيمت واقعي كار مي كنند و با كمي دقت به واگن هاي مرگ تبديل مي شوند.

در همين راستا ، حسن كريمي سينجاري ، متخصص صنعت خودرو كشور ، از مخالفان جدي واردات خودروهاي دست دوم به ويژه اتوبوس و كاميون در مصاحبه با خبرگزاري دانشجويان ايران ، ضمن تسليت اين ضايعه تلخ ، گفت گفت: به طور كلي ، اگرچه شنيدن اخبار ناراحت كننده از عزيزان درگذشتگان تصادفات جاده اي طي اين سالها بسيار عادي شده است ، اما مرگ دو روزنامه نگار عزيز محيط زيست ، صرف نظر از رابطه كاري آنها ، به دليل خطاي مضاعف جاده ماشين . اين يك مسئله مسئوليت پذير است.

وي افزود: “هنگامي كه سال گذشته پيشنهاد شد كه دولت قصد دارد بودجه زيادي را براي واردات كاميون هاي دست دوم و اتومبيل در اوج كمبود ارز اختصاص دهد كه حتي نمي تواند به داروها اختصاص يابد ، ما به اين موضوع پاسخ داديم در روشهاي مختلف. ”من شخصاً اظهار داشتم كه در پس اين اقدام رانت وجود دارد. در غير اين صورت چرا دولت در بحران ارزي ميليون ها دلار به واردات خودروهاي دست دوم تنها از نظر اولويت ، كارايي ، استفاده ، مصرف ، استانداردهاي زيست محيطي ، نوع سوخت و خدمات پس از فروش در استفاده از آنها اختصاص مي دهد – كشور عملا غيراصولي است.

اين كارشناس صنعت خودرو با تأكيد بر اينكه اگر قرار است ارز به واردات خودرو اختصاص يابد ، منطقي است كه شرايط تحريم ها و منابع ارزي محدود را براي خودروهايي كه طيف وسيعي از جامعه را به دليل كارآيي در جامعه پوشش مي دهند ، وارد كنيد. و حمل و نقل حومه اي در كشور سالهاست كه به دلايل زيادي بهبود نيافته است. وجود اتوبوس هاي فرسوده در ساختار حمل و نقل كشور با وجود جاده هايي كه استانداردهاي لازم را ندارند ، تنها قاتل زندگي عزيزانمان خواهد بود.

ويژگي هاي ساخت و ساز به جاي پروفيل هاي صنعتي در Bus Builder!

وي افزود: دولت و شركتهاي تجاري وظايف خود را در زمينه حذف اتوبوسها از سرويس انجام ندادند بلكه بازسازي اتوبوسهاي فرسوده را انجام دادند تا صاحبان آنها بعضي اوقات بازسازي اين اتوبوسها را به كارگاههاي بي كيفيت و كنترل نشده بسپارند كه بعضاً بدنه فرآيند بازسازي ارزان تر ، از پروفيل هاي سطح كيفيت ST14 استفاده مي شود كه نوعي پروفيل ساختماني است ؛ در حالي كه پروفيل هاي صنعتي مورد استفاده در اتوبوس ها بايد از سطح ST44 ، ST57 و حتي از سطح كيفي بالاتري برخوردار باشند.

كريمي سنجاري ادامه داد: “واقعاً ، اگر مقامات كشور مسئوليت پذير و پاسخگو باشند ، كافي است بلافاصله وظايف پيشگيرانه خود را در دولت اجرا كنند و در عين حال با اين كمبودها محكم برخورد كنند.” اصولاً مشخص نيست چرا دولتي كه مبارزات انتخاباتي را با شعار تدبير و اميد آغاز كرد و در انتخابات پيروز شد ، نسبت به تحليل هاي كارشناسي اينقدر بي پروا و بي تفاوت است.

ماشينهاي فرسوده اي كه مي ميرند

وي افزود: “با توجه به شرايطي كه در آن نزديك به 300000 وسيله نقليه منسوخ تجاري وجود دارد كه 60٪ آنها اتوبوس هاي شهري و برون شهري هستند و از آنجا كه اين تهديدي آشكار براي تردد مسافران در خيابان ها و جاده هاي كشور است ، البته از طرف دولت احتياط ادعا مي شود ، اين اتومبيل ها و جايگزيني آنها با اتومبيل هاي جديد و با كيفيت مرسوم است ، اما عقل سليم به دولت اجازه مي دهد منابع ارزي محدود خود را به وارد كردن كاميون و اتومبيل دست دوم اختصاص دهد ، كه براي اولويت نيست چند كشور

تعويض اتوبوس هاي فرسوده از اولويت هاي اصلي دولت سيزدهم است

اين كارشناس صنعت خودرو كشور تأكيد كرد: دولت سيزدهم بايد به اين نكته توجه كند كه جايگزيني اتوبوس هاي فرسوده از اولويت هاي اصلي صنعت خودرو كشور است. در حال حاضر ظرفيت كافي در كشور براي توليد اتوبوس وجود دارد. سرمايه گذاري در توليد اتوبوس هاي با كيفيت از نظر استراتژيك مهم است. استفاده از مواد اوليه با كيفيت و سرمايه گذاري در جذب گروههاي اصلي نيروهاي محرك مانند موتورها و گيربكس ها باعث افزايش سرعت توليد اتوبوس در كشور مي شود.

كريمي سنجاري با اشاره به اينكه “جذب” تنها شعار شركت هاي خودروسازي دولت دوازدهم براي افزايش عمر مديريت است ، خاطرنشان كرد: اما جذب واقعي ، به ويژه در تركيب هاي استراتژيك مانند موتور و گيربكس ، هرگز اتفاق نيفتاده است. بيش از 20 سال از ورود فناوري موتور 457 بنز به كشور مي گذرد ، اما به دلايل مختلف از جمله مديريت ضعيف و وجود مافياي واردات ، ما هنوز قادر به توليد اين موتور با استانداردهاي زيست محيطي يورو 5 نيستيم. همين امر در مورد توليد گيربكس و اتوبوس 16 سرعته صدق مي كند.

وي ادامه داد: “دولت سيزدهم با به عهده گرفتن وظايف خود ، بايد مأموريت استراتژي توسعه صنعت خودرو در كشور ، به ويژه در زمينه وسايل نقليه تجاري مانند اتوبوس را تعريف كند.” بي كفايتي و فساد از عوارضي است كه بدنه صنعت اتومبيل سازي را در كشور تحريف كرده و قدرت مافياي فعلي خودرو چنان زياد است كه اجازه هيچ نوع پيشرفت و نوآوري از طريق قلدري را نمي دهد. كار رئيس جمهور سيزدهم در صنعت خودرو بسيار دشوار است ، اما جلوگيري از كار وي در مافياي اتومبيل كه توصيه را جايگزين توسعه مي كند ، بسيار دشوار خواهد بود.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.