دوجداره مخزن شوفاژ

اخبار برتر معماري و سازه جهان را در اين وبگاه دنبال كنيد.

دوجداره مخزن شوفاژ

۴۴ بازديد

منبع دوجداره به مجموعه اي از دو استوانه با سايزهاي متفاوت گفته ميشود كه ميان آنها فضاي خالي وجود داشته و براي انتقال دما از آب گرم به آب سرد مورد استفاده قرار مي گيرد. به عبارت ديگر، مخزن دوجداره از دو استوانه داخلي و خارجي تشكيل شده است كه در استوانه داخلي آب سرد و در خارجي آب گرم توليد شده توسط ديگ بخار (بويلر) وارد ميشود. اختلاف دماي موجود در دو سيال بخش هاي داخلي و خارجي باعث انتقال دما و گرم شدن آب مجراي داخلي مي گردد.

اين گروه از تجهيزات آب گرم كن هاي ساختماني در اغلب مواقع توسط كاركنان منبع دوجداره مخزن شوفاژ در پشت بام نصب شده و با اتصالات متعدد با موتورخانه و ديگ بويلر در ارتباط مي باشند.

اجزاي مخزن دوجداره 

براي پياده سازي و طراحي منبع دوجداره شوفاژ مخزن از اجزا و اتصالات متعددي استفاده شده كه هر يك وظيفه خاصي را بر عهده دارند. در حالت كلي اجزاي منبع دوجداره شامل موارد زير مي باشد:

منبع داخلي و خارجي 

مهم ترين اجزاي موجود در ساختار مخزن دوجداره شوفاژ مخزن دو منبع استوانه اي آن مي باشد كه محل ذخيره سازي آب گرم و سرد و تبديل آب گرم مصرفي مي باشند. ظرفيت و ابعاد تعيين شده براي اين مخازن به محل نصب منبع دوجداره بستگي دارد. به عنوان مثال، ابعاد و ظرفيت مخزن دوجداره در ساختمان هايي با 5 واحد مسكوني و جمعيت 15 نفر بسيار كوچكتر از مخازن مورد استفاده در محيط هايي با جمعيت 40 نفر دارد.                                                                                              

مزاياي استفاده از منبع دوجداره مخزن شوفاژ

به چند دليل مهم استفاده از مخازن دوجداره در محيط هاي مسكوني كم جمعيت و كارگاه هاي صنعتي كاربرد زيادي دارد كه از مهم تيرن آنها مي توان به موارد زير اشاره نمود:

  • قيمت ارزان طراحي، توليد و ساخت منبع دوجداره نسبت به ساير مبدل هاي حرارتي
  • عدم نياز به پمپ سيركولاتور
  • عدم افت فشار بخاطر دولايه بودن ساختار منبع
  • بازدهي 98 درصد در توليد آب گرم

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.