مقايسه سقف هاي شيب دار شينگل و دكرا

اخبار برتر معماري و سازه جهان را در اين وبگاه دنبال كنيد.

مقايسه سقف هاي شيب دار شينگل و دكرا

۲۱ بازديد

از سقف‌هاي شيبدار شينگل استفاده كنيم يا دكرا؟ به طور حتم تاكنون سقف هاي شيب دار زيادي را ديده‌ايد و شايد نام برخي از انواع آن‌ها را هم شنيده باشيد، اما كاملا با آن‌ها آشنايي نداشته باشيد و دقيقا ندانيد از چه نوع سقف شيب داري در ساختن سقف ويلا، ورودي ساختمان، اجراي سردرب پاركينگ، …

اين مقاله در سايت ويلا نما به نشاني اينترنتي (مقايسه سقف هاي شيب دار شينگل و دكرا) منتشر شده است. جهت ديدن تمامي مقالات لطفا به سايت اصلي مراجعه نماييد.

مقايسه سقف هاي شيب دار شينگل و دكرا https://vilanama.ir/blog/comparison-of-shingle-and-dekra-sloping-roofs/ https://vilanama.ir/blog/comparison-of-shingle-and-dekra-sloping-roofs/#respond ويلانما Sat, 23 Jan 2021 12:27:40 0000 وبلاگ https://vilanama.ir/?p=140

از سقف‌هاي شيبدار شينگل استفاده كنيم يا دكرا؟ به طور حتم تاكنون سقف هاي شيب دار زيادي را ديده‌ايد و شايد نام برخي از انواع آن‌ها را هم شنيده باشيد، اما كاملا با آن‌ها آشنايي نداشته باشيد و دقيقا ندانيد از چه نوع سقف شيب داري در ساختن سقف ويلا، ورودي ساختمان، اجراي سردرب پاركينگ، …

اين مقاله در سايت ويلا نما به نشاني اينترنتي (مقايسه سقف هاي شيب دار شينگل و دكرا) منتشر شده است. جهت ديدن تمامي مقالات لطفا به سايت اصلي مراجعه نماييد.

از سقف‌هاي شيبدار شينگل استفاده كنيم يا دكرا؟

به طور حتم تاكنون سقف هاي شيب دار زيادي را ديده‌ايد و شايد نام برخي از انواع آن‌ها را هم شنيده باشيد، اما كاملا با آن‌ها آشنايي نداشته باشيد و دقيقا ندانيد از چه نوع سقف شيب داري در ساختن سقف ويلا، ورودي ساختمان، اجراي سردرب پاركينگ، آلاچيق و غيره استفاده مي‌شود. از اين رو قصد داريم در ادامه اين مقاله شما را با دو نوع سقف شيب دار شينگل و دكرا آشنا كنيم تا تفاوت‌هاي بين آن‌ها را نيز مشاهده كنيد.

معرفي پوشش سقف شينگل

يكي از رايج‌ترين ورق هايي كه در پوشش سقف ساختمان‌هاي اداري، مسكوني، ويلايي، تجاري و غيره مورد استفاده قرار مي‌گيرد، سقف شيب دار با متريال سنگريزه‌اي شينگل مي‌باشد. البته از سقف‌هاي شيب دار شينگل در نماي ساختمان‌ها نيز استفاده مي‌شود. لايه‌هايي كه با يكديگر تركيب شده‌اند و سقف شيبدار شينگل را ايجاد كرده‌اند شامل قير فرآوري شده، نفت و سيليس مي‌باشند.

جالب است بدانيد كه در طراحي و اجرا سقف‌ شيبدار از نوع شينگل، بيشتر از همه به مواردي مانند مقاومت در برابر ضربه، تغييرات آب و هوايي، ايزولاسيون در برابر تغييرات دمايي و البته شكل گيري به فرم‌هاي دلخواه توجه شده است. از اين رو سقف‌هاي شيب دار از نوع شينگل داراي مقاومت بالايي در برابر ضربه هستند و به راحتي آسيب نمي‌بينند. همچنين با افزايش و كاهش دما دچار تغيير شكل و آسيب پذيري نمي‌شوند و در نهايت بايد بگوييم كه اين نوع از سقف‌هاي شيب دار به گونه‌اي ساخته شده‌اند كه هنگام فرم دهي به راحتي شكل پذير مي‌باشند.

براي مقاومت هر چه بيشتر سقف‌هاي شيبدار شينگل از فايبرگلاس در ساخت آنها استفاده مي‌شود. از طرفي براي آنكه اين نوع پوشش‌ سقف شيب دار بتواند ثبات رنگي خود را حفظ كند و به هيچ وجه دچار رنگ پريدگي نشود، در رنگ پردازي آن‌ از گرانول‌هاي سنگي استفاده مي‌شود.

عكس اجرايي زير مربوط به نصب ورق شينگل دولايه قهوه‌اي با زيرسازي چوب osb مي‌باشد.

نصب ورق شينگل دولايه قهوه‌اينصب ورق شينگل دولايه قهوه‌اي با زيرسازي چوب osb

ويژگي منحصر به فرد انتخاب شينگل

از ديگر ويژگي‌هاي سقف‌هاي شيب دار شينگل مي‌توان به مقاوم بودن در برابر نفوذ آب و اشعه خورشيد، امكان تردد بر روي آن‌ها، انعطاف پذيري مناسب و دوام و طول عمر بالا اشاره كرد. يكي از بهترين مزاياي انتخاب ورق شينگل، زيرسازي آن است كه بايد حتما بعد از آهن كشي و شاسي كشي چوب چهارتراش روسي، از چوب او-اس-بي 12 ميل استفاده شود.

با نصب اين چوب ضد آب سقف شيرواني هم از نظر آب بندي كاملاً محفوظ مي‌ماند و هم تردد روي سقف بلامانع مي‌شود و خيلي راحت مي‌توان روي سقف شيرواني راه رفت، زيرا سقف با پوشش چوب او-اس-بي كاملا فرش مي‌شود. نكته ديگر اين است كه چون شينگل حالت ايزولاسيون دارد، ديگر نيازي به استفاده از عايق‌هاي پشم شيشه و يا پشم سنگ نيست و خود شينگل با نصب عايق بخاربند، هم عايق صدا و هم عايق سرما و گرما مي‌باشد.

آشنايي بيشتر با ورق‌هاي دكرا

پس از آشنايي با سقف‌هاي شيب دار سنگريزه اي شينگل، نوبت به آشنايي با سقف‌هاي شيب دار سنگريزه اي دكرا مي‌رسد. در متريال سنگريزه‌اي دكرا از مدرن‌ترين فناوري‌ها و تكنولوژي روز در طراحي و توليد آن‌ها استفاده شده است. سقف‌هاي شيب دار دكرا داراي لايه‌هاي تشكيل دهنده متعددي هستند كه شامل فولاد، زينك آلوم، آكريليك رزين، لايه پايه‌اي، سنگريزه‌هاي طبيعي و لعاب مي‌باشند و هر كدام از اين لايه‌ها ويژگي منحصر به فردي را در سقف شيب دار دكرا ايجاد كرده‌اند.

بررسي لايه‌هاي تلفيقي دكرا

در اين بخش به بررسي ويژگي هاي برخي از لايه هاي دكرا مي پردازيم. دومين لايه دكرا يعني لايه زينك آلوم، توان ماندگاري بالايي را در دكرا ايجاد مي‌كند و از هر گونه خوردگي در اين نوع پوشش سقف شيبدار جلوگيري مي‌كند. لايه پايه‌اي در دكرا باعث چسبندگي سنگريزه‌هاي طبيعي بر روي اين پوشش سقف شيب دار مي‌شود. لايه سنگريزه متشكل از سنگريزه‌هاي طبيعي است كه غير قابل اشتعال هستند و از هرگونه ورود صدا (مانند صداي باران) به داخل ساختمان جلوگيري مي‌كنند. لايهٔ نهايي در دكرا يعني لايه لعاب نيز مانع از هرگونه نفوذ گرد و غبار به داخل سنگريزه‌هاي طبيعي بر روي سقف شيبدار دكرا مي‌شود.

استفاده از عايق حرارتي پشم سنگ دو اينچ با دانسيته 30 با فويل آلومينيوم روي لايه اول و زير لايه دوم چوب چهارتراش روسي باعث مي‌شود تا از نظر عايق بندي، سقف شيبدار كاملا محفوظ باشد و در دماهاي مختلف جوي مقاومت بالاتري داشته باشد.

وزن دكرا و مقاومت اين محصول

با توجه به اينكه وزن سقف شيب دار دكرا در هر مترمربع برابر با 7 كيلوگرم مي‌باشد، مي‌توان گفت كه اين نوع سقف يكي از انواع سقف‌هاي شيب دار سبك است. سقف‌هاي شيب دار دكرا در برابر زلزله، باد، طوفان، گردباد و يخ زدگي بسيار مقاوم مي‌باشند. جالب است بدانيد كه سقف‌هاي شيب دار دكرا تحمل 360 كيلوگرم برف در هر مترمربع را دارند و مي‌توانند در برابر سرعت باد، طوفان و گردباد تا 200 كيلومتر در ساعت مقاوم باشند.

از ديگر ويژگي‌هاي سقف‌هاي شيب دار دكرا مي‌توان به مقاوم بودن آن‌ها در برابر آتش سوزي و همچنين عدم پوسيدگي، خوردگي و فرسودگي، عدم تغيير رنگ آن‌ها در برابر اشعه خورشيد و تابش مستقيم نور خورشيد، قابليت استفاده از آن‌ها در شرايط آب و هوايي مختلف، مقاومت در برابر تغيير ناگهاني آب و هوا، نصب آسان و سريع و عدم ريزش سنگريزه‌هاي آن اشاره كرد.

سفارش و خريد متريال سنگريزه‌اي دكرا كينگستون با قيمت مناسب

به دليل تحريماتي كه متوجه كشورمان شده است، در حال حاضر امكان وارد شدن برند دكرا از كشور نيوزلند وجود ندارد و تعداد محدودي در داخل كشور موجود است كه آن هم كامل نيست. اما خوشبختانه اين متريال سنگريزه‌اي توسط شركت كينگستون تحت ليسانس كشور كانادا توليد و عرضه مي‌گردد. اين محصول دقيقا همان تلفيقات ورق دكرا را دارد و هم ميهنان عزيز مي‌توانند با خيال آسوده و با قيمت مناسب‌تر اين متريال را تهيه نمايند، زيرا در همان قالب دكرا و با همان كيفيت توليد مي‌گردد و ديگر هيچ نگراني از بابت كسري‌ها و متعلقاتي مانند تيزه و باكس و غيره وجود ندارد.

ورق كينگستون كانادا مي‌تواند در رابطه با پوشش سنگريزه‌هاي طبيعي به طور سفارشي نيز توليد گردد. مثلا اگر مشتري بخواهد كه رنگ آبي با سنگريزه‌هاي مشكي به صورت كمتر يا بيشتر تلفيق شود، اين امكان در هنگام سفارش ورق وجود دارد. شركت ويلانما از نمايندگان فعال شركت توليدي كينگستون كانادا مي‌باشد. ما مي‌توانيم هم در خصوص فروش اين متريال با گارانتي 50 ساله شركتي و هم در رابطه با اجراي اين متريال سنگريزه‌اي، با ارائه رزومه‌هاي اجرايي متنوع در اكثر شهرهاي ايران در خدمت شما ايرانيان عزيز در سراسر كشور باشيم.

اين مقاله در سايت ويلا نما به نشاني اينترنتي (مقايسه سقف هاي شيب دار شينگل و دكرا) منتشر شده است. جهت ديدن تمامي مقالات لطفا به سايت اصلي مراجعه نماييد.

https://vilanama.ir/blog/comparison-of-shingle-and-dekra-sloping-roofs/feed/ 0

منبع :ويلانما
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.