ساده‌ترين روش انتخاب و خريد پمپ آب خانگي مناسب با فشار آب ساختمان

اخبار برتر معماري و سازه جهان را در اين وبگاه دنبال كنيد.

ساده‌ترين روش انتخاب و خريد پمپ آب خانگي مناسب با فشار آب ساختمان

۶۸ بازديد

ساده‌ترين روش انتخاب پمپ آب خانگي

خريد پمپ آب خانگي و انتخاب پمپ آب خانگي مناسب براي منزل مسكوني، آپارتمان يا ويلا روش هاي مختلفي دارد.ساده‌ترين روش، اين است كه ابتدا دو مؤلفه مهم محاسبه شود. اين دو مؤلفه مهم عبارتند از:

 فشار پمپ آب (ارتفاع يا H)

 بازدهي پمپ آب (دبي يا Q)

بدست آوردن فشار پمپ آب خانگي براي منزل مسكوني يا آپارتمان:

خريد پمپ آب خانگي نياز به دانشتن فشار آب ساختمان دارد. براي به دست آوردن فشار صحيح پمپ آب براي ساختمان آپارتمان خود، ابتدا بايد تعداد كفهاي خانه خود را با 3 ضرب كنيد، كه ارتفاع كف تا سقف هر طبقه است.

به عنوان مثال، اگر ساختمان مورد نظر داراي شش طبقه، يك طبقه پاركينگ و يك زيرزمين باشد، در واقع تعداد طبقات اين ساختمان هشت طبقه است و اگر آن را با 3 برابر كنيم، بيست و چهار را مي‌گيريم كه يك عدد است. ارتفاع تقريباً برابر با محلي است كه پمپ آب از زيرزمين تا طبقه ششم بايد آب را پمپ كند.

سپس براي بدست آوردن فشار صحيح آب در پشت هر شير آبگير يا آسانسور، عدد بدست آمده را با ضرب كردن تعداد طبقات در خانه خود 3-30 و اضافه كنيد و فشار را حدود 2-3 بار در پشت هر شير آب اعمال كنيد. ما در همه كلاس‌ها آب خواهيم داشت.

به عنوان مثال، اگر ساختمان هشت طبقه را در مثال بالا به 30 متر اضافه كنيم، با در نظر گرفتن ارتفاع از زيرزمين تا طبقه ششم، كه 24 متر بود، فشاري كه پمپ آب انتخابي براي ايجاد آن دارد، 54 است. متر يا 5.5 بار را نشان مي‌دهد. كه براي اين ارتفاع مناسب است و فشار ايده آل را ايجاد مي‌كند.

اكنون كه فشار پمپ آب را به دست آورده‌ايم مي‌توانيم از اين منظر انواع پمپ‌هاي آب را بررسي كنيم تا يك پمپ آب خانگي را انتخاب كنيم و به سمت خريد پمپ آب برويم.

بدست آوردن فشار پمپ آب خانگي براي ويلا: 

رسيدن به فشار مورد نياز پمپ آب مناسب براي ويلا از دو طريق امكان پذير است:

در حالت اول، پمپ آب در واقع در زير ويلا قرار دارد و براي محاسبه فشار اين پمپ آب، ما به همان روش محاسبه فشار يك پمپ آب خانگي براي يك خانه مسكوني پيش مي‌رويم.

به عنوان مثال: اگر ويلاي شما دوبلكس يا دو طبقه است و شما نيز از حمام و توالت استفاده مي‌كنيد، فشار مورد نياز پمپ آب با ضرب عدد 3 روي كف 2 و ضرب مبلغ آن با عدد 30 بدست مي‌آيد. اين كار انجام مي‌شود، كه مطابق اين روش در سايت تاسيسات دات كام، پمپ آب مورد نياز شما بايد داراي فشار 36 متر باشد، قادر به ايجاد فشار برابر 2 تا 3 برابر در پشت همه دريچه‌ها در هر دو طبقه است.

در حالت دوم، پمپ آب در فاصله كمي از ويلا قرار دارد و براي محاسبه فشار اين پمپ آب، ابتدا بايد طول مسير را بدست آوريم و هر 10 متر يك متر آن را محاسبه كنيم و سپس بايد ارتفاع كف ويلا را به ارتفاع مسير اضافه كرد. براي بدست آوردن فشار مناسب پمپ آب دوباره به عدد 30 اضافه كنيد.

به عنوان مثال، اگر طول مسير پمپ آب در ويلا 100 متر باشد، ما آن را 10 متر به ارتفاع 10 متر تقسيم مي‌كنيم و اگر ويلا دوبلكس است و ما در طبقه دوم از حمام استفاده مي‌كنيم، اين دو ارتفاع كف 6 متر خواهد بود. و در كل 10 متر (طول مسير) و 6 متر (ارتفاع دو طبقه) و هر دوي اينها به فشار 46 متر با تعدادي 30 و بالاتر از ستون آب براي فشار آوردن به پمپ آب خانگي انتخاب شده رسيده است. بايد بتواند آب را تا 46 متر انتقال دهد. 4 تا 5 بار پشت هر ضربه بزنيد.

 

منابع مقاله:


https://franklinwater.eu/

 

https://justwaterpumps.com.au/blog/household-water-pump-guide/

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.