درآمد صنعت بازي، ۲۲ برابر درآمد نفتي ايران!

اخبار برتر معماري و سازه جهان را در اين وبگاه دنبال كنيد.

درآمد صنعت بازي، ۲۲ برابر درآمد نفتي ايران!

۱۹ بازديد

در دنياي فناوري ، هر روز يك تغيير جديد و گاه عجيب اتفاق مي افتد. تحولاتي كه در دهه هاي گذشته براي ما مضحك بود. دنياي بازي و بازي يكي از اين پيشرفت هاست. به گزارش ديباروز ، امير نعيمي ، محقق ، در ادامه سخنان خود در روزنامه “فرخيتگان” نوشت: “در دهه هفتاد و …

درآمد صنعت بازي، ۲۲ برابر درآمد نفتي ايران! https://dibarooz.ir/درآمد-صنعت-بازي،-۲۲-برابر-درآمد-نفتي-اي/ ديباروز Sat, 23 Jan 2021 00:24:38 0000 عمومي https://dibarooz.ir/درآمد-صنعت-بازي،-۲۲-برابر-درآمد-نفتي-اي/ در دنياي فناوري ، هر روز يك تغيير جديد و گاه عجيب اتفاق مي افتد. تحولاتي كه در دهه هاي گذشته براي ما مضحك بود. دنياي بازي و بازي يكي از اين پيشرفت هاست. به گزارش ديباروز ، امير نعيمي ، محقق ، در ادامه سخنان خود در روزنامه “فرخيتگان” نوشت: “در دهه هفتاد و …

در دنياي فناوري ، هر روز يك تغيير جديد و گاه عجيب اتفاق مي افتد. تحولاتي كه در دهه هاي گذشته براي ما مضحك بود. دنياي بازي و بازي يكي از اين پيشرفت هاست.

به گزارش ديباروز ، امير نعيمي ، محقق ، در ادامه سخنان خود در روزنامه “فرخيتگان” نوشت: “در دهه هفتاد و هشتاد ، در مورد بازي ها ، به خصوص نوع رايانه ، در ميان افكار عمومي صحبت مي شد ، كه فقط به دانش دنياي كودكان و نوجوانان ؛ با اين وجود ، به يك زمينه تبديل شده است.بازي ها و سرگرمي ها امروزه صنعتي هستند كه در آن مبالغ هنگفتي ميليون دلار منتقل مي شود.

براي مقايسه ، بهتر است به سود صنعت بازي در سالهاي اخير نگاهي بيندازيد. طبق آمار منتشر شده ، سود صنعت بازي در سال 2020 بالغ بر 180 ميليارد دلار بوده است كه در مقايسه با سال 2019 نيز رشد 20 درصدي را نشان مي دهد كه نشان دهنده رشد سريع اين صنعت است. به منظور درك محسوس اين عدد ، مي توانيم آن را با درآمد سالانه نفت كشورمان مقايسه كنيم. درآمد سالانه اين كشور از فروش نفت در حال حاضر حدود 5 تا 8 ميليارد دلار است. به عبارت ديگر ، درآمد صنعت بازي در حدود 22 برابر نفت ايران است.

در نسل جوان امروزي افراد كمي هستند كه حداقل يك بار با سبك بازي هاي رايانه اي آشنا نباشند. از رايانه شخصي به لپ تاپ و از بازي با رايانه لوحي گرفته تا تلفن همراه. اما اين نيروگاه مخصوص بازي محدود به جمعيت نيست و اخيراً در قالب يك صنعت معرفي شده است. شركت هاي بزرگ غربي سرمايه گذاري زيادي در اين زمينه انجام داده اند و سالانه سود زيادي را در صنعت بازي كسب مي كنند. شركت هايي مانند Valve ، Blizzard و EA Sports رهبران صنعت بازي در ايالات متحده هستند. البته رقابت در صنعت سرگرمي پرسود به حدي رسيده است كه كشورهايي مانند چين ، هند و ژاپن سرمايه گذاري زيادي در اين زمينه انجام داده اند.

با توجه به تحولات اين صنعت ، در سالهاي اخير شاهد شكل گيري شكل جديدي از اشتغال و درآمد زايي هستيم كه ايجاد فرصت هاي شغلي از طريق بازي و بازي است. پيش از اين ، كلوپ ها و بازي ها به عنوان فرصت هاي شغلي در نظر گرفته مي شدند ، اما بازار كار گيم به اين محدود نمي شد و اكنون حرفه اي به نام “گيمر” به فرصت هاي شغلي در اين صنعت اضافه شده است.

بازيكناني كه به عنوان كاربران بازي هاي رايانه اي شناخته مي شوند ، گيمر ناميده مي شوند ، اما در ميان متخصصان دنياي بازي هاي رايانه اي ، بازيكنان واقعي افرادي هستند كه شبانه روز خود را در دنياي مجازي بازي هاي رايانه اي به صورت كاملا جدي و حرفه اي سپري مي كنند. جوانان قرن 21 معمولاً هر روز ساعت ها به صفحه خيره مي شوند و در بسياري از موارد بازي را به عنوان شغل خود عنوان مي كنند.

با پيشرفت تكنولوژي و سيستم هاي رايانه اي ، در سال هاي اخير ، اين امكان براي اين بازيكنان حرفه اي فراهم شده است كه محتوا را بر اساس بازي آنلاين مورد علاقه خود توليد كنند و كاربران زيادي را به صفحات شخصي خود جذب كنند. در اين فرآيند كه پخش ناميده مي شود ، بازيكن حرفه اي در طول بازي صفحه وب خود را با پيروان خود به اشتراك مي گذارد و پيروان در صورت رضايت از مطالب ، مبلغ مورد نياز را به عنوان كمك مالي به حساب بازيكن واريز مي كنند. دلار به بازيكن مي رسد و اكنون او ديگر فقط يك بازيكن ساده نيست بلكه يك بازيكن حرفه اي به نام “Streamer” است.

اما واقعاً اين بينندگان چه نقشي دارند؟ آيا آنها فقط يك آموزش ويديويي براي بازي توليد مي كنند يا فقط بازيكنان حرفه اي هستند كه قلب طرفداران خود را تسخير كرده اند؟ Streamer بازي هاي خود را به صورت زنده در شبكه هاي اجتماعي پخش مي كند و ترفندهاي جديد بازي آنلاين را براي پيروان خود نشان مي دهد. در حال حاضر ، مهمترين پلت فرم پخش جرياني Twitch است. بنرهاي موجود در اين شبكه حساب هاي كاربري خود را ايجاد مي كنند و بر اساس تعداد دنبال كنندگان خود بازخورد دريافت مي كنند. بنرهاي محبوب داراي تيك بنفش هستند كه نشانگر اعتبار آنها و تعداد زيادي از دنبال كنندگان است.

اعداد و ارقام در سطح جهاني نشان دهنده ظهور شديد صنعت بازي است. به عنوان مثال ، يكي از آماري كه بيشترين صحبت در مورد بازيكنان وجود دارد مربوط به جرياني به نام Shroud است. تعداد بازديدهاي پخش زنده يك شبه به بيش از نيم ميليون كاربر رسيد. كفن حدود 5 ميليون پيرو دارد. البته ما پخش كننده هايي نيز داريم كه دنبال كنندگان بيشتري دارند و در راس اين ليست بازيكن چيني قرار دارد كه بيش از 12 ميليون دنبال كننده دارد.

براي پخش كننده هاي زنده پيشرو در جهان ، درآمد بالايي داريم كه در بالاي ليست درآمد سال 2020 حدود 2 ميليون دلار درآمد سالانه است. Shoots Iranian Streamer از اين كاروان عقب نماند و علي رغم تمام محدوديت ها ، ركوردهاي جالبي از خود به جاي گذاشت. به عنوان مثال ، ما كانال هايي با نزديك به 10 تا 20 هزار فالوور ايراني و خارجي پخش كرده ايم و اخيراً تعداد بي نظيري از بينندگان آنلاين ، حدود 5 هزار نفر ، ثبت شده اند. پخش در ايران به طرز چشمگيري در حال افزايش است و هر ماه تعداد آنها تغيير مي كند.

دستگاه هاي جرياني بسته به تعداد دنبال كنندگان و كيفيت محتوايي كه توليد مي كنند ، ميليون ها تومان درآمد دارند. در حال حاضر ، براي بيشتر استريمرها ، اين مبالغ سود چنداني ندارد ، اما براي افرادي كه در انواع مختلف بازي هاي رايانه اي شناخته شده اند ، داستان كاملاً متفاوت است. درآمد نسبتاً زيادي براي آواتارهاي مشهور محلي ثبت شده است كه مي تواند بيش از 20 ميليون تومان در ماه باشد. همچنين يك ركورد شكني بيش از 5 ميليون در هر شب براي يك دستگاه پخش جرياني محبوب وجود دارد.

اگر بازيكن ايراني توانايي تسلط بر زبان هاي انگليسي ، روسي يا ساير زبان هاي مشترك در زمين بازي را داشته باشد ، در اين صورت درآمد وي به ارز خارجي خواهد بود كه در اين صورت درآمد ماهانه بيشتري دريافت مي كند. اگرچه شبكه هايي مانند Twitch پاتوق مشاهير مشهور اروپايي ، چيني و آمريكايي است و طرفداران آنها از كشورهاي ديگر درآمد هنگفتي را به جيب خود مي كشند ، فقط چند روز پيش يك بچه هندي موفق شد اين درآمد را زير و رو كند و ميليون ها دلار برداشت كند از پخش يك بازي ساده.

محتواي توليد شده توسط پخش كننده ها البته محدود به پخش مستقيم بازي آنها نيست و مي تواند موارد بيشتري را شامل شود. اين بيشتر به خلاقيت فردي استريمر بستگي دارد و معمولاً شامل آموزش نكات مهم در هر سبك بازي ، نحوه يادگيري آن بازي و تبادل پرسش و پاسخ با مخاطب است.

جنبه ديگري از جهاني شدن صنعت بازي را مي توان در رقابت پرشور بين المللي و مقدار زيادي پول صرف جوايز و جوايز مشاهده كرد. غالباً در بازي هاي مشهوري مانند “Counter Strike” ، “Call of Duty” ، “Dota 2” و “Paboji” ، مسابقات بين المللي هر ساله برگزار مي شود كه روند آنها مشابه مسابقات در دنياي ورزش است. همه كشورهاي جهان در اين مسابقات شركت مي كنند ، يكي از بازي ها لغو مي شود و مرحله نهايي به صورت حضوري با تعداد محدودي تيم بزرگ و در سالن هاي خصوصي با تعداد زيادي مخاطب برگزار مي شود. جوايز 4 تيم برتر 1 ميليون دلار است. در حال حاضر گرانترين مسابقه مربوط به مسابقات بين المللي “Dota 2” است كه بودجه اي در حدود 33 ميليون دلار معادل 726 ميليارد تومان در سال 2019 دارد و تيم اول حدود 15 ميليون دلار يا 330 ميليارد تومان برنده شد.

براي بررسي انواع محبوب بازي ها به صورت آنلاين ، بايد آنها را بر اساس گيم پلي و پلتفرم اجرا طبقه بندي كنيد. بازي هاي رايانه اي امروزه در سيستم عامل هايي مانند رايانه ها ، كنسول هاي بازي و تلفن هاي هوشمند محبوب شده اند. در زمينه كنسول هاي بازي مي توان به محصولات شركت هاي پلي استيشن و مايكروسافت به نام Xbox اشاره كرد و در زمينه گوشي هاي هوشمند همه دستگاه هاي مبتني بر Android يا iOS گنجانده شده اند.

بازي هاي رايانه اي رايج مبتني بر ويندوز شامل انواع متنوعي از ژانرها هستند: از جمله اكشن و جنگ مانند Paboji ، Contrast ، Battlefield و Call of Duty. ورزش هايي مانند بازي هاي محبوب فوتبال مانند PES ، FIFA و Basketball Prophets. و در سبك باز و استراتژي شامل Skyrim ، World of Warcraft ، Dota 2 و League of Legends است. همچنين در دسته كنسول ها بازي هايي مانند GT و در دسته گوشي هاي هوشمند عبارتند از Clash Royale ، Clash of Clans ، Paboji Mobile ، Between Us و Asphalt.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.