اهميت آب آشاميدني سالم و ضرورت تصفيه فاضلاب

اخبار برتر معماري و سازه جهان را در اين وبگاه دنبال كنيد.

اهميت آب آشاميدني سالم و ضرورت تصفيه فاضلاب

۲۱ بازديد

چرا تصفيه فاضلاب ضرورتي در آب آشاميدني سالم هست؟ دردنياي امروزي براي همه انرژي‌هاي موجود جايگزين وجود دارد كه مي‌توان با پيشرفت علم و تكنولوژي به آن دست يافت ولي در صورت كاهش منابع آب‌هاي زيرزميني هيچ جايگزيني براي آن نمي‌توان يافت و اين مساله كه بيش از ۷۰ درصد حجم بدن موجودات زنده را …

منبع سايت : آتيه انرژي تلاش
اهميت آب آشاميدني سالم و ضرورت تصفيه فاضلاب

توليد كننده دستگاه هاي تصفيه آب آتيه انرژي
تصفيه آب صنعتي ، دستگاه تصفيه آب آتيه انرژي

اهميت آب آشاميدني سالم و ضرورت تصفيه فاضلاب https://atie-energy.com/اهميت-آب-آشاميدني-سالم-ضرورت-تصفيه-ف/ https://atie-energy.com/اهميت-آب-آشاميدني-سالم-ضرورت-تصفيه-ف/#respond شركت آتيه انرژي Sat, 19 Sep 2020 22:08:33 0000 اخبار https://atie-energy.com/?p=404

چرا تصفيه فاضلاب ضرورتي در آب آشاميدني سالم هست؟ دردنياي امروزي براي همه انرژي‌هاي موجود جايگزين وجود دارد كه مي‌توان با پيشرفت علم و تكنولوژي به آن دست يافت ولي در صورت كاهش منابع آب‌هاي زيرزميني هيچ جايگزيني براي آن نمي‌توان يافت و اين مساله كه بيش از ۷۰ درصد حجم بدن موجودات زنده را …

منبع سايت : آتيه انرژي تلاش
اهميت آب آشاميدني سالم و ضرورت تصفيه فاضلاب

توليد كننده دستگاه هاي تصفيه آب آتيه انرژي
تصفيه آب صنعتي ، دستگاه تصفيه آب آتيه انرژي

چرا تصفيه فاضلاب ضرورتي در آب آشاميدني سالم هست؟

دردنياي امروزي براي همه انرژي‌هاي موجود جايگزين وجود دارد كه مي‌توان با پيشرفت علم و تكنولوژي به آن دست يافت ولي در صورت كاهش منابع آب‌هاي زيرزميني هيچ جايگزيني براي آن نمي‌توان يافت و اين مساله كه بيش از ۷۰ درصد حجم بدن موجودات زنده را آب به خود اختصاص داده نشان از اهميت ويژه و بالاي اين نعمت خدادادي دارد و بايد در بهينه سازي مصرف آب پيش از گذشته توجه ورزيد كه در آينده زندگي بشر به خطر نيفتد.

آب‌هاي ناسالم يك مشكل فراگير جهاني:

درباره اهميت آب آشاميدني سالم بايد عرض كنيم كه باتوجه به پيشرفت صنايع و ايجاد رشد در همه عرصه‌هاي صنعت آلوده شدن آب بشدت يكي از معضلاتي است كه همه اذهان را به خود مشغول نموده است و با توجه به اينكه بشر به خوبي از آب استفاده بهينه نمي‌كند و حتي آسيب‌هاي جدي به سلامت آب مي زند در آينده نزديك دسترسي به آب سالم به يكي از مهمترين اهداف بشر تبديل خواهد شد.

طبق بررسي‌هاي صورت گرفته در دنياي امروز وارد شدن فاضلاب‌هاي انساني وقتي به محيط زيست استفاده بيش از اندازه صنايع از مواد مصرفي شوينده و اسيدهاي سمي واضافه شدن اين مواد به چاه‌هاي زيرزميني آب رودخانه‌ها و حتي آب دريا را نيز به خاطره انداخته است و عامل هم اين صدمات خود ماييم كه اگر چاره‌اي نيانديشيم در آينده نبايد منتظر جنگ آب بين افراد كره زمين بود.

خيلي از آلوده كننده‌هاي آب محلول در آن شده‌اند كه جدا كردن اين مواد ناسالم نياز به تكنولوژي پيشرفته وبا قيمت بالا دارد كه براي هيچ كشوري صرفه اقتصادي ندارد وبايد به آن توجه ويژه نمود.

نكته‌اي كه حائز اهميت است اين است كه هر فرد مصرف روزانه آب حداقل ۳۰۰ الي ۴۰۰ ليتر دارد كه عمده آن جهت مصرف شستشوي ظروف لباس و حمام كردن و آبياري باغچه‌هاي خانگي مي‌شود كه شايد فقط ۲ ليتر آن مصرف آب شرب روزانه است.

به همين دليل دست اندركاران بخش آب در كشورها تمام تلاش خود را مي‌كنند كه اين ۲ ليتر را به صورت آب سالم و بدون آلاينده تحويل مردم دهند كه كلرزني يكي از روش‌هايي است كه با هزينه كم اين امر را تحقق مي كندولي امكان جداسازي پس آب‌هاي آلوده هنوز يكي از مشكلات اصلي جوامع بشري مي‌باشد.

كلر ماده‌اي كه با انسان دوست است ولي خطرناك است:

استفاده كردن از ماده كلر براي دستگاه تصفيه آب شرب يكي از روش‌هاي است كه براي حذف آلودگي ميكروبي و خطرناكي كه در آب وجود دارد مي‌شود. بعد از استفاده از كلر مقداري كلر در آب باقي مي‌ماند كه در نتيجه آن آب سالم خواهد ماند و پيشگيري مي‌كند از ايجتد رسوب در خطوط لوله كشي شهري.

ولي در نهايت اگر كلر در آب باقي بماند مي‌تواند آسيب‌هاي به سلامت مصرف كنندگان آن برساند.

يكسري مواد عالي در آب هستند كه وقتي كلر با آن تركيب مي‌شود ماده ايس ايجاد مي‌شود به نام تري هالو متان كه در حال حاضر با تحقيقات دانشمندان سرطاني زايي ان ثابت شده است.

برخورد كلر با موهاي انسان و بدن انسان دچار ضرر مي‌شود و يا استنشاق در حمام‌ها و استخرها براي اافرادي كه دچار بيماريه ريوي هستند مناسب نيست.

وجود پساب‌هاي دارويي در آب شهر:

بر اساس تحقيقاتي كه دانشمندان به عمل آورده‌اند مشاهده شده است كه در شهرهاي بزرگ موادي كه در صنايع داروي استفاده مي‌شود به داخل آب‌هاي زير زميني نفوذ كرده است.

موادي كه در داروها و آنتي بيوتيك ها هساتد و در داروخانه‌ها و بيمارستان‌ها وارد آب فاضلاب مي‌شوند و بخاطر اينكه در آب كاملاً حل شده است در تصفيه خانه‌هاي فاضلاب از آب جدا نمي‌شوند.

بهترين راهكار جداسازي اين مواد از پساب روش اسمز معكوس (تصفيه آب صنعتي) است كه معمولاً در اندازه‌هاي بزرگ صرفه اقتصادي ندارد. ولي نصب پكيج تصفيه فاضلاب در اين زمينه مي‌تواند مشكل اين گونه پساب‌ها را به حداقل ممكن برساند

 وجود ماده آرسنيك در آب شرب:

آرسنيك درطي فرآيندهايي ازبعضي از صنايع وارد آب‌هاي فاضلاب مي‌گردد. اين صنايع عبارت است از:- پسابي كه از صنعت دباغي ايجاد مي‌شود – پسابي كه از صنايع سراميك سازي باقي مي‌ماند- پسابي كه حاصل از كار درمعدن مي باشدنيز باعث ورود آرسنيك به داخل آب مي‌گردد.

آرسنيك يك ماده غيربهداشتي (سمي) مي‌باشد در آب پيدا مي شودو اين قابليت را داردكه اجازه ندهد آنزيم‌ها به خوبي عمل كنندو در نتيجه منتهي به بلوكه شدن آنزيم‌ها مي‌شود. اين املاح آرسنيك ازطريق معده در بدن جذب مي‌شود. لازم به ذكر است آرسنيك از طريق پوست وشش نيز جذب بدن مي‌شود.

تاثيرات منفي آرسنيك داخل آب بر بدن انسان:

– باعث كم شدن اشتها مي‌گردد

– باعث كاهش وزن بدن انسان مي‌شود

– پديده به هم خوردگي معده را رقم مي زند

– آرسنيك مي‌تواند توليد ناراحتي‌هاي عصبي كند

-آرسنيك در بعضي موارد بر روي دست و بر روي پا زخم ايجاد كند كه حتي در مواقعي اين زخم‌ها مي‌تواند توليد سرطان نمايد.

وجود عنصرسرب در آب شرب:

 سرب از چه طريقي وارد آب مي‌گردد:

از طريق پس آبي كه كارخانه‌هاي ساخت باطري وارد فاضلاب مي‌كنند از طريق پس آبي كه كارخانه‌هاي مهمات سازي و…وارد آب‌هاي زيرزميني مي‌كنند كه در نتيجه قرار است تبديل به آب شرب شودو ما از آن استفاده كنيم

توضيحاتي درباره عنصرسرب:

سرب يك عنصرسمي مي‌باشد كه اين قابليت را دارد كه در بدن تجمع ايجاد نمايد بدن ما نياز مبرم به كلسيم دارد كه متاسفانه سرب مي‌تواند به جاي كلسيم بنشيند و در نهايت باعث ناراحتي‌هاي استخواني شود.

وقتي كه سرب وارد بدن انسان مي‌شود زمانهاي كه انسان‌ها تب دارند سرب مي‌تواند به سيستم عصبي، سيستم گوارش بدن و همچنين كليه‌ها آسيب وارد نمايد در تاريخ آمده است كه امپراطور دوم و سوم رم آبي مصرف كرد كه حاوي سرب بود و پس از مدتي در گذشت.

در تاريخ آمده است كه در آن زمان ثروتمندان مي‌توانند از آبهاي لوله كشي استفاده نمايند و چون لوله‌ها سربي بودند كودكان آنها كم كم داراي مشكلات عصبي مي‌شدند. سرب باعث مي‌شود كه رشد كامل مغزهاي اين اطفال به خوبي انجام نشود. همين كودكان در آينده قرار بود كه متمولين و حكم رانان رم شوند و اداره رم را در دست بگيرند و همين دليل باعث مي‌شد كه با قحط الرجال و كمبود مسئول مواجه شوند.

آيا مي‌دانستيد كه اگر آب شرب سالم نباشد مي‌تواند باعث فوت زود رس انسان شود.

بيشتر بخوانيد: بهاي آب گران شد

طبق آماري كه به دست آمده است ۵۰۰ ميليون انسان تا حدود ۱۰ سال آينده از بهره بردن آب سالم محروم خواهند بود؟ و اگر فكري به حال اين قضيه صورت نگيرد تا سال ۲۰۲۵ مي‌تواند تلفات انسان‌هاي روي كره زمين بيشتر از هر جنگي خواهد بود كه احتمال دارد به راه بيوفتد. ريبا مي‌توان گفت

سازمان بهداشت جهاني جديداً اعلام نموده است از هر در بيماري در دنيا يكي از آنها عامل ايجاد شونده آن آب ناسالم بوده است و تقريباً مي‌توان گفت علت ۶ درصد از مرگ

بيماري‌هاي روزانه نيز عامل آن آبهاي ناسالم بوده است.

بيماري‌هاي كه در اثر آبهاي ناسالم و غير بهداشتي ايجاد مي‌شوند كدام است:؟

بيماري‌هاي فوق به دليل آۀودگي ميكروبي داخل آّب است در طي اين قضيه سيستم‌هاي عصبي بدن و چشم‌ها از اصلي‌ترين اعضاي بدن هستند كه در پي اين بيماري‌ها به آن‌ها آسيب مي‌رسد.

در كشورهاي متمدن و ثروتمند آلودگي آب باعث فوت فقط يك درصد از مردم مي‌شود كه اين آمار در كشورهاي توسعه نيافته به ۲۳ درصد هم مي‌رسد.

نقش‌هاي كه پساب توليدي آشغال به با آب شرب ميزند.

-كارخانه‌هاي توليدي صنايع غذايي، صنايع نوشيدني و فاضلاب‌هاي بهداشتي شهري ۴۴ درصد آلودگي‌هاي آب دنيا نقش دارند.

-صنايع مرتبط با نساجي حدود ۱۳ درصد در آلوده كردن آبهاي شرب و شهري نقش دارند. اگر براي اين پساب‌ها پكيج تصفيه فاضلاب نصب شود مي‌توان ميزان آسيب رساندن به آب‌هاي زيرزميني را به حداقل ممكن رساند

توصيه‌هاي لازم به صنايع دامداري طيور و انسانها: با توجه به اين كه دستگاه تصفيه آب صنعتي اسمز معكوس مي‌تواند تا ۹۰ درصد آب را تبديل به آّب نرم و بدون املاح كند توصيه مي‌شود دامداران و مرغداران عزيز كه از سفره‌هاي آب زيرزميني استفاده مي‌كنند حتماً از آب شيرين كن هاي صنعتي جهت حذف آلاينده‌هاي موجود در آب استفاده كنند. كه اگر آلاينده‌هاي مثل باقي مانده‌هاي كلر آزاد آب، نيترات، سرب و.. را جداسازي كنند از آب تا آّبي سالم به ما تحويل دهند.

و اميدواريم كه محيط زيست در بحث تصفيه فاضلاب جدي‌تر باشد و با الزام نمودن نصب پكيج تصفيه فاضلاب براي صنايعي كه براي محيط زيست مشكل ايجاد مي‌كنند و آب‌هاي زير زميني را آلوده مي‌كنند سلامت نسل آينده را تضمين كند

شركت آتيه انرژي تلاش در زمينه ساخت پكيج‌هاي تصفيه آب صنعتي و پكيج تصفيه فاضلاب پروژه‌هاي موفقي را انجام داده است كه اميدواريم بتوانيم با ارائه خدمات خوب در خدمت عزيزان باشيم

در مقاله‌اي ديگر درباره فوايد نوشيدن آب و تاثيرات نوشيدن آب بر پيشگيري و درمان شانزده بيماري توضيحات خوبي داده شده است كه توجه شما را به خواندن آن جلب مي‌كنيم -براي كسب اطلاعات بيشتر به لينك ذيل مراجعه بفرماييد

 

http://www.atie-energy.com/fa/News/Detail/درمان-بيماري-با-آب-شرب

 

منبع سايت : آتيه انرژي تلاش
اهميت آب آشاميدني سالم و ضرورت تصفيه فاضلاب

توليد كننده دستگاه هاي تصفيه آب آتيه انرژي
تصفيه آب صنعتي ، دستگاه تصفيه آب آتيه انرژي

https://atie-energy.com/اهميت-آب-آشاميدني-سالم-ضرورت-تصفيه-ف/feed/ 0

منبع :آتيه انرژي
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.