اجراي پوشش سوله با بهترين ورق

اخبار برتر معماري و سازه جهان را در اين وبگاه دنبال كنيد.

اجراي پوشش سوله با بهترين ورق

۲۰ بازديد

سوله چيست؟ و انواع آن كدامند؟ تعريف ورق سوله؛ سوله يك فضا و مكاني است كه سقف آن تماماً از فلزهاي شيب دار درست شده است. اين سازه‌هاي به اصطلاح فلزي را معمولاً مي‌شود در مرغ داري ها، انبار ها، كارخانه‌ها، تعمير گاه‌ها و … ديد. معمولاً اين سوله‌ها را با قاب‌ها و دهانه‌هاي بزرگ […]

لينك اصلي مطلب :
اجراي پوشش سوله با بهترين ورق

سايت منبع:
آرتا ويلا اجراي سقف شيرواني -

اجراي پوشش سوله با بهترين ورق https://artavilla.com/اجراي-پوشش-سوله-با-بهترين-ورق/ https://artavilla.com/اجراي-پوشش-سوله-با-بهترين-ورق/#respond آرتا ويلا Thu, 31 Dec 2020 08:12:14 0000 اجراي سقف اردواز https://artavilla.com/?p=1676

سوله چيست؟ و انواع آن كدامند؟ تعريف ورق سوله؛ سوله يك فضا و مكاني است كه سقف آن تماماً از فلزهاي شيب دار درست شده است. اين سازه‌هاي به اصطلاح فلزي را معمولاً مي‌شود در مرغ داري ها، انبار ها، كارخانه‌ها، تعمير گاه‌ها و … ديد. معمولاً اين سوله‌ها را با قاب‌ها و دهانه‌هاي بزرگ […]

لينك اصلي مطلب :
اجراي پوشش سوله با بهترين ورق

سايت منبع:
آرتا ويلا اجراي سقف شيرواني -

سوله چيست؟ و انواع آن كدامند؟

تعريف ورق سوله؛ سوله يك فضا و مكاني است كه سقف آن تماماً از فلزهاي شيب دار درست شده است. اين سازه‌هاي به اصطلاح فلزي را معمولاً مي‌شود در مرغ داري ها، انبار ها، كارخانه‌ها، تعمير گاه‌ها و … ديد. معمولاً اين سوله‌ها را با قاب‌ها و دهانه‌هاي بزرگ درست مي‌كنند. به خاطر بزرگي اين مكان بايد از تير ورق در پروفيل سوله استفاده شود.

سوله به دليل سبكي و مزيت‌هاي بسياري كه دارد يكي از محبوب‌ترين سازه‌ها در بين مردم جهان به شمار مي‌رود. طراحي و ساخت سوله كاملاً تخصصي بوده و شما نمي‌توانيد انجام آن را به هر كسي بسپاريد. در صورت انجام اين كار توسط افراد ناشي و كار نابلد شما دچار هزينه‌هاي بيهوده بسياري مي‌شويد، در صورتي كه سازه شما نيز آن نتيجه دلخواه را به شما نمي‌دهد.

نكات قابل توجهي در ارتباط با سوله

سازنده‌هاي سوله براي صرفه جويي در كار خود و به دنبال آن محكم كردن كار مي‌آيند مقاطع را نسبت به طرح قوي‌تر مي‌سازند اين قوي‌تر كردن به شكل‌هاي مختلفي انجام مي‌شود. معمولاً هنگامي كه يك بخش را قوي‌تر مي‌كنند طبيعي است كه آن بخش نيروي بيش‌تري را جذب كند كه اين مسئله حتماً بايد كنترل شود تا يك وقت خرابي به بار نياورد.

بسياري از مردم بر اين باورند كه اگر يك سوله ديگر به سوله قديمي اضافه كنند فشار زيادي به ساختمان مي‌آيد بايد خدمت شما عرض كنم كه اين گونه نيست بلكه ايجاد يك لنگر و ستون مي‌كند. اما در سازه‌هايي كه قرار است چند سوله كنار يك ديگر احداث شوند و به دليل نداشتن بودجه فقط يكي از آن‌ها راه اندازي مي‌شود مسئله كمي فرق مي‌كند.

 به سوله‌هاي قديمي بيش‌تر توجه كنيد.

در بخش قبل نيز خدمت شما عرض كرديم كه اگر سازه شما قديمي باشد ساختن يك سوله ديگر و يا حتي يك بچه سوله چگونه است. اين عمل در صورتي مشكل ندارد كه شما هر دو سوله را با هم بسازيد و يكي از آن سوله‌ها قديمي نباشد اما اگر يكي از سوله‌ها قديمي باشد و بر اثر گذر زمان، باد، نور خورشيد و … فرسوده شده باشد شما نمي‌توانيد با خيال راحت يك سوله ديگر را به آن تكيه بدهيد.

براي انجام اين كار بهتر است سوله‌ها به صورت مجزا ساخته شوند كه به سوله قديمي‌تر فشار زيادي نيايد و يا اين كه سوله مورد نظر را تقويت كنيد و پس از آن كار هاي لازم مي‌توانيد سوله ديگر را به آن اضافه كرده و ساليان سال با خيال راحت از آن استفاده كنيد.

اجزاي تشكيل دهنده سوله‌ها چه چيزهايي هستند؟

سوله‌ها معمولاً از قاب خمشي به همراه تكيه گاه معمولي يا گير دار كه از خرپاها يا اين كه رفتر ها و ستون‌ها تشكيل شده‌اند. دو نوع مهار نيز در ساخت سوله‌ها نقش دارند.

  • مهار طولي
  • مهار عرضي

مهار طولي معمولاً به شكل قوطي يا لوله ديده مي‌شوند و مهارهاي عرضي نيز با بندها جزئي از آن‌ها به شمار مي‌روند. ساخت و نصب اين سوله حتماً بايد تحت نظارت مهندس‌هاي مجرب و كار كشته انجام شود. معمولاً بيش‌تر بخش‌هاي تشكيل دهندهٔ سوله به وسيلهٔ پيچ و مهره كردن و يا جوش دادن به يك ديگر وصل مي‌شوند.

لازم به ذكر است كه بيش‌تر اجزاي تشكيل دهندهٔ اين سوله به صورت پيش ساخت در كارخانه‌ها به مقدار انبوه توليد مي‌شوند، پس ديگر لازم نيست روزها وقت شما هدر شود تا اين اجزا ساخته شوند پس اين به خودي خود باعث صرفه جويي در وقت و هزينه‌هاي شما مي‌شود.

انواع سوله‌ها

سوله‌ها معمولاً با توجه به نوع كار شما و هم چنين بودجه‌تان به شكل‌هاي مختلفي ساخته مي‌شود اين سوله‌ها معمولاً به شكل تكي، زوجي، جرثقيل دار و طبقه دار ساخته مي‌شوند. سوله تكي به سوله‌اي گفته مي‌شود كه هيچ گونه ستوني در آن نيست و يك سالن مجزا و خالي است.

اما سوله‌هاي زوج يك ستون مشترك دارند اين سوله‌ها به شكل چند ستون زوجي نيز ساخته مي‌شوند يعني چند تا از ستون‌هاي آن با سالن مجاور مشترك است. سوله طبقه دار به سوله‌اي مي گويند كه نيم طبقه اضافه دارد و نقش آن اين است كه محل استراحت كارگان يا انبار و … شود علاوه بر اين‌ها سوله‌هايي هستند كه به آن سوله جرثقيل دار مي گويند، اين سوله‌ها درون كارگاه خود جرثقيل دارند.

ورق سوله

امروزه با توجه به پيشرفت‌هاي بشر زندگي‌ها راحت‌تر شده است به گونه‌اي كه ديگر لازم نيست براي ساختن يك سوله و انبار با كلي مصالح، آجر و سيمان و …روزها پشت سر يك ديگر وقت خو را درگير ساخت و ساز كنيد و هزينه‌هاي گزاف خريد مصالح و دستمزد كارگران بيشماري را به دوش بكشيد.

شما مي‌توانيد با ورق سوله كه معمولاً به صورت آماده شده در كارخانه‌ها به مقدار انبوه توليد مي‌شوند تهيه كنيد و اين ورق‌هاي سوله را با پيچ و مهره و يا حتي در مواردي با جوشكاري سر هم كنيد و مكان مورد نظر خود را به سادگي درست كنيد.

انجام كارهاي سوله خود با ورق هاي باكيفيت در اردبيل را به ما بسپاريد.

شركت ارتا ويلا يكي از موفق‌ترين شركت‌ها در شهرستان اردبيل بوده ك موفقيت‌هاي او در سازه‌ها و كار هاي ساختماني زبان زد عام و خاص است شما نيز مي‌توانيد از صفر تا صد كار خود را به اين شركت بسپاريد و ديگر نگران هيچ چيز نباشيد. با مراجعه به سايت ارتا ويلا از خريد ورق سوله تا نصب و سر پا كردن اين ورق‌ها و تكميل سوله‌ها را به اين شركت سپرده و خيال خود را بابت هزينه‌هاي اين كار راحت كنيد، زيرا اين شركت هميشه با مناسب‌ترين قيمت‌ها با مشتري‌هاي خود تا مي‌كند.

لينك اصلي مطلب :
اجراي پوشش سوله با بهترين ورق

سايت منبع:
آرتا ويلا اجراي سقف شيرواني -

https://artavilla.com/اجراي-پوشش-سوله-با-بهترين-ورق/feed/ 0

منبع :آرتاويلا
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.