بهترين ويتامين‌ها و مكمل‌ها براي مقابله با پيري

اخبار برتر معماري و سازه جهان را در اين وبگاه دنبال كنيد.

بهترين ويتامين‌ها و مكمل‌ها براي مقابله با پيري

۲۳ بازديد

در شرايطي كه بازگشت به گذشته امكان پذير نيست ، برخي ويتامين ها و مواد مغذي ممكن است از پيري زودرس جلوگيري كرده و روند پيري را كند كنند. برخي از عناصر غذايي خاصيت ضد پيري دارند – توانايي به تاخير انداختن بيولوژيكي روند پيري. به گزارش ديباروز ، دوران ايران وي به نقل از …

بهترين ويتامين‌ها و مكمل‌ها براي مقابله با پيري https://dibarooz.ir/بهترين-ويتامين‌ها-و-مكمل‌ها-براي-مقا/ ديباروز Sun, 10 Jan 2021 22:33:11 0000 عمومي https://dibarooz.ir/بهترين-ويتامين‌ها-و-مكمل‌ها-براي-مقا/ در شرايطي كه بازگشت به گذشته امكان پذير نيست ، برخي ويتامين ها و مواد مغذي ممكن است از پيري زودرس جلوگيري كرده و روند پيري را كند كنند. برخي از عناصر غذايي خاصيت ضد پيري دارند – توانايي به تاخير انداختن بيولوژيكي روند پيري. به گزارش ديباروز ، دوران ايران وي به نقل از …

در شرايطي كه بازگشت به گذشته امكان پذير نيست ، برخي ويتامين ها و مواد مغذي ممكن است از پيري زودرس جلوگيري كرده و روند پيري را كند كنند. برخي از عناصر غذايي خاصيت ضد پيري دارند – توانايي به تاخير انداختن بيولوژيكي روند پيري.

به گزارش ديباروز ، دوران ايران وي به نقل از اينسايدر نوشت: “پيري يك واقعيت اجتناب ناپذير از زندگي است.” با افزايش سن ، ممكن است چين و چروك بيشتري داشته باشيد و موهاي خود را سفيد كنيد. به گفته متخصص تغذيه تريستا بست ، در صورت عدم بازگشت زمان ، برخي ويتامين ها و مواد مغذي ممكن است از پيري زودرس جلوگيري كرده و روند پيري را كند كنند. برخي از مواد مغذي خاصيت ضد پيري دارند – توانايي به تاخير انداختن بيولوژيكي روند پيري.

به گفته دكتر اسكات آنتوني ، اين مواد مغذي به دليل توانايي خنثي سازي سموم جمع شده با گذشت زمان ، مي توانند به كند شدن روند پيري كمك كنند.

اكسيداسيون يك واكنش شيميايي است كه راديكال هاي آزاد توليد مي كند. راديكال هاي آزاد همچنين مي توانند به سلول هاي سالم بدن آسيب برسانند. عملكرد سيستم ايمني بدن با افزايش سن كاهش مي يابد. خوشبختانه ويتامين ها و مواد معدني همراه با سيستم ايمني بدن و به دليل خاصيت آنتي اكسيداني آنها مي توانند خطر ابتلا به بيماري هاي وابسته به سن را كاهش دهند.

در اينجا ليستي از مواد مغذي وجود دارد كه داراي خواص ضد پيري هستند.

مواد مغذي ضد پيري

در حالي كه بسياري از ويتامين ها و مواد معدني موجود است ، اما موثرترين روش هاي ضد پيري آنهايي هستند كه در برابر آسيب هاي ناشي از استرس اكسيداتيو كار مي كنند. بيشتر مواد مغذي مورد نياز در اين منطقه را مي توان از طريق رژيم غذايي يا مكمل به دست آورد.

كوركومين

كوركومين ماده اصلي فعال در زردچوبه است و داراي خواص آنتي اكسيداني و ضد التهابي در سطح سلولي است كه ممكن است به بهبود سلامت پوست و محافظت در برابر سرطان كمك كند. چه به صورت خوراكي ، به صورت موضعي يا به صورت پودر ، كلينيك كليولند 500 تا 1000 ميلي گرم كوركومين در روز را براي جمعيت عمومي توصيه مي كند. خطرات مرتبط با مصرف بيش از حد كوركومين شامل سردرد و مشكلات گوارشي و همچنين تداخل در برخي از داروها براي درمان سوزش معده و ريفلاكس معده و ممانعت از توانايي بدن در جلوگيري از خونريزي است.

كوآنزيم Q10

كوآنزيم Q10 يك آنتي اكسيدان است كه توليد كلاژن را افزايش مي دهد. طبق مطالعه اي كه در سال 2018 انجام شد ، اثر ضد پيري كوآنزيم Q10 توانايي سلول ها در تبديل انرژي را بهبود مي بخشد. شما مي توانيد كوآنزيم Q10 را به روال موجود مراقبت از پوست خود اضافه كنيد.

كلاژن

كلاژن پروتئيني در بدن است كه خاصيت ارتجاعي پوست را بهبود مي بخشد و چين و چروك و خطوط را كاهش مي دهد. خانم ها ممكن است از دهه دوم زندگي خود ، از دست دادن كلاژن در بدن خود را تجربه كنند ، برخي از آنها از سن 18 سالگي هستند. انواع مختلفي از كلاژن وجود دارد و بهترين گزينه ضد پيري تركيبي از سه نوع 1 ، 2 و 3 است. كلاژن نوع 1 و نوع 3 موثرترين گزينه در مبارزه با پيري و مي تواند مصرف آنها را به صورت پودر با كارآيي بيشتري تأمين كند.

مخزن

رسوراترول به دليل اثرات ضد پيري به عنوان يك آنتي اكسيدان شناخته مي شود و به نظر مي رسد به عنوان يك مكمل غذايي موثرتر باشد. خاصيت ضد پيري رسوراترول احتمالاً از توانايي آن در افزايش طول كروموزوم ناشي مي شود. علاوه بر اين ، رسوراترول با فعال كردن ژني به نام SIRT1 مي تواند از پيري محافظت كند. عوارض جانبي استفاده بيش از حد از رسوراترول شامل مشكلات گوارشي است ، اگرچه معمولاً شديد نيست.

ويتامين سي

يك مطالعه در سال 2017 نشان داد كه ويتامين C با افزايش توليد سلول هاي ايمني به تقويت سيستم ايمني بدن كمك مي كند. ويتامين C مي تواند از پوست در برابر استرس اكسيداتيو محافظت كند. مطالعه ديگري در سال 2017 نشان داد كه ويتامين C به محافظت در برابر پيري زودرس كمك مي كند. ويتامين C نه تنها يك آنتي اكسيدان قوي است ، بلكه مي تواند به از بين بردن لكه هاي كبد (لكه هاي تيره روي پوست) و تيرگي دور چشم كه نشانه هاي پيري است ، كمك كند. ويتامين C را مي توان از طريق رژيم غذايي يا مكمل ها به دست آورد. دوز روزانه توصيه شده اين ويتامين براي بزرگسالان 65 تا 90 ميلي گرم است. با اين حال ، حد مطمئن براي مصرف روزانه 2000 ميلي گرم است. مصرف بيش از حد ويتامين C مي تواند برخي از عوارض جانبي مانند استفراغ ، سوزش معده و اسهال را ايجاد كند.

ويتامين E

ويتامين E مي تواند به محافظت از كلاژن و جلوگيري از اكسيداسيون ليپيدهاي مرتبط با افزايش سن و پوست كمك كند. اين مواد مغذي مانند ويتامين هاي D و K ، يك ويتامين محلول در چربي است كه به بهبود چين و چروك پوست ، لكه هاي تيره و تقويت قابليت ارتجاعي كمك مي كند. با اين حال ، مصرف ويتامين هاي محلول در چربي بايد كنترل شود زيرا ممكن است در معرض سميت باشند.

سلنيوم

سلنيوم ماده معدني است كه از كمبود ويتامين E جلوگيري مي كند. سلنيوم همچنين خطر آسيب DNA را كاهش مي دهد. اين مواد مغذي در غذاهايي مانند آجيل برزيلي يا به عنوان مكمل با دوز توصيه شده روزانه 100 تا 200 ميكروگرم موجود است.

استفاده طولاني مدت از مكمل هاي سلنيوم ممكن است با افزايش خطر ابتلا به ديابت نوع 2 و سرطان مرتبط باشد ، اما شواهد متناقضي وجود دارد و برخي نشان مي دهند كه سلنيوم ممكن است خطر ابتلا به سرطان را كاهش دهد. براي دستيابي به نتيجه نهايي در اين زمينه ، تحقيقات بيشتري لازم است.

نتايجي كه اظهار شده

پيري فقط در زيبايي انسان تأثير نمي گذارد. طبق اعلام سازمان بهداشت جهاني ، پيري همچنين با مشكلات جدي بهداشتي مانند پوكي استخوان ، ديابت و زوال عقل ارتباط دارد. به همين دليل ، توصيه مي شود به اندازه كافي ويتامين D و E مصرف كنيد ، كه مي تواند عملكرد سيستم ايمني بدن را تحت تأثير قرار دهد.

التهاب مزمن و خفيف باعث ايجاد استرس اكسيداتيو در بدن مي شود كه با بسياري از مشكلات مزمن سلامتي در ارتباط است. آنتي اكسيدان ها سيستم ايمني بدن را تقويت مي كنند و به كاهش التهاب كمك مي كنند. كوركومين ، رسوراترول و كوآنزيم Q10 برخي از آنتي اكسيدان هاي ضد پيري رايج هستند.

در حالي كه ويتامين هاي مختلف براي بدن سالم ضروري است ، ويتامين هاي محلول در چربي مانند E و D مي توانند تأثير مستقيم بر سلامت پوست و حفظ ظاهر جوان و جوان داشته باشند.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.