رسوب زداي مغناطيسي آكوا در ساختمان ها

اخبار برتر معماري و سازه جهان را در اين وبگاه دنبال كنيد.

رسوب زداي مغناطيسي آكوا در ساختمان ها

۸۱ بازديد

در ساختمان ها به دليل استفاده از رادياتور براي گرم كردن ايجاد رسوب بر درون آن ها و لوله هاي منتهي به آنها و حتي در خود ديگه موتورخانه ها و يا پكيج اجتناب‌ناپذير است. براي جلوگيري از اين مشكل مي توان از رسوب زداي مغناطيسي آكوا استفاده كرد.

به دليل گذر آب از درون لوله و تاسيسات تدريجا رسوبات گوناگوني بر روي ديواره لوله و تاسيسات ايجاد مي شود كه بخش انبوهي از اين رسوبات ، كلسيم كربنات (CaCo3) است.
كلسيم كربنات تركيباتي با طرح هاي گوناگوني دارد. يكي از انواع گوناگون كلسيم كربنات، كلسيت (Calcite) است. كلسيت در دماي كمتر از 30 c به سهولت ايجاد شده و با دوامتر از ديگر نوع كلسيم كربنات است. اين كريستال شاكله هگزاگونال (Hexagonal) داراست و بر ديواره تاسيسات به همراه آب روسب مي كند.
كلسيت در طبيعت به شكل گچ، سنگ اهك، سنگ مرمر و عقيق موجود است. نوع ديگر رسوب كلسيم كربنات به شكل آراگونيت است؛ آراگونيت در دماي بيشتر از 30 c به وجود مي آيد و دوام كمتري به نسبت كلسيت دارد .كريستال ساختار ارتورومبيكي (Orthorombic) دارد كه به شكل تلي از كريستال بدون طرح به وجود مي آيد و رغبتي به رسوبگذاري بر ديواره تاسيسات در تماس با اب از خود نشان نمي دهد. آراگونيت در طبيعت به شكل مرواريد و مرجان موجود است.
با اهميت به مطالب مزبور بخاطر گذر جريان آب با سرعت خطي ممتناسب از حوزه مغناطيسي دستگاه بر پايه اصل القاء الكترومغناطيسي، جريان القائي نشات گرفته ميدان مغناطيسي بر هسته زائي و كريستاليزاسيون يونهاي Ca و HCo3 اثر گذار بوده و باعث عوض شدن شكل كريستالهاي كلسيم كربنات از نوع كلسيت به آراگونيت مي شود كه نتيجتا تلي بي شكل از ميكروكريستالهاي آراگونيت به وجود مي آيد كه در آب به حركت ( به صورت امولسيون ) در مي آيد و گرايش به رسوبگذاري بر ديواره تاسيسات در تماس با اب را نداشته و همراه با جريان آب در يك مدار باز از درون دستگاه گذر مي كند و خالي مي شود و در يك حركت گردشي بسته به وقت drain دستگاه از مدار خارج خواهد شد.
سختي گير مغناطيسي كاربرد ويژه اي نيز در كشاورزي دارد. با توجه به اينكه توسط سختي گير مغناطيسي حلاليت آب بالا مي رود و در نتيجه آب قدرت نفوذ پذيري بالاتري خواهد داشت لذا مي تواند آب به اعماق بيشتري از ريشه نفوذ نموده و خاك را شسته و اصلاح نمايد. در نتيجه تاثيرات مثبتي به خاك وبه آب منتقل مي شود كه ميتواند تاثيرات منفي شوري آب را به حداقل برساند. با استفاده از سختي گير مغناطيسي در كشاورزي ميتوان از ايجاد رسوب نيز در سيستم آبياري تحت فشار پيشگيري نمود. امروزه استفاده از آب مغناطيسي در صنعت توانسته است كمك زيادي به صنايعي كه نياز به آب با حلاليت بالا دارند نمايد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.